15 způsobu, jak zvýšit návštěvnost vašeho blogu v roce 2023
July 23, 2022V tomto příspěvku vám ukážu, jak zvýšit návštěvnost vašeho blogu v roce 2022.
1. Tvořte dlouhé příspěvky
Podle několika studií se ukázalo, že delší příspěvky mají větší úspěšnost. Články s více jak 1000 slovy získali o 56% více sdílení na sociální sítě, než ty, které měli méně jak 1000 slov (viz. graf níže)
Využití v realitě můžete vidět přímo na tomto příspěvku. Ostatní příspěvky se zaměřují např. na „5 tipů,jak zvýšit návštěvnost webu“ a tento příspěvěk je 15 tipů. Nebojím se říct, že tento příspěvěk bude zanedlouho na prvních pozicích Google.
2. Pište o trendech
Vždy je nějaké téma, co je v tu chvíli velmi oblíbené a velmi se o něm mluví. Těmto tématům se říká „Trendy“.
Tyto trendy můžete využít pro svůj prospěch. Nejlepší je tyto trendy předpokládat a být první, kdo o něm bude psát.
Ale předpokládat trendy je velmi složité, ale existuje i lehčí způsob. Tyto trendy jsou většinou velmi široké témata, takže skoro vždy naleznete nějakou nepokrytou část.
Trendy můžete nalézt pomocí nástroje přímo od Google Google Trends, nebo jestli umíte anglicky, tak pomocí nástroje Exploding Topics. Ne nadarmo se říká, že trendy přicházejí do Čech později, než jsou například v USA, takže toho můžeme využít.
3. Používejte dlouhé názvy vašich blogů
Studie odhalili, že články, kterých názvy jsou dlouhé 14 až 17 slov, jsou více sdílené, než články s kratšími názvy.
SEO TIP
Nezpomínejte na doporučenou délku názvu pro vyhledávače, která je maximálně 60 znaků, tudíž dávejte kratší Meta nadpis, delší nadpis na stránku a delší nadpis na náhled odkazů na sociální sítě.
4. Komentujte blogy ostatních lidí
Když začínáte, může toto být pro vás celkem schůdná cesta, jak získat první čtenáře. Najděte si blog na podobné téma a okomentujte ho. Zásadní je v komentáři projevit svoje zaujetí a ještě k tématu dodat něco nového.
Lidé kteří uvidí váš komentář si řeknou, že se v tom asi vyznáte a kouknou se na vás, a objeví váš blog.
Komentovat můžete kdekoliv, kdekoliv budete mít svůj profil s odkazem na svůj blog – Facebook, LinkedIn atd.
komentář: Skvělý článek!
komentář:O toto téma se velice zajímám a tvůj článek mě dost naučil. Možná bych ještě dodal...
5. Použijte svůj starší úspěšný obsah na jinou platformu
Hodně blogerů a tvůrců obsahu se zaměřuje na tvoření nového obsahu. Čím více, tím lépe. Ale proč nevyužít svůj starší obsah, který byl velmi úspěšný a nepoužít ho znovu, ale jinak.
Příklad:
Máte na webu článek, který byl velmi úspěšný, lidé ho sdíleli na sociálních sítích, ale teď už se ztratil v zapomnění a vy přemýšlíte, co vytvoříte, aby to bylo také úspěšné. Předělejte článek na video nebo podcast a publikujte ho znovu např. youtube, nebo spotify."
6. Prapagujte svůj obsah skrze emailový newsletter
Asi pravidelně sdílíte vaše nové příspěvky na vaše sociální sítě. Na tom není nic špatného.
Ale podle mých zkušeností je mnohem lepší posílat emailový newsletter.
Na začátek musíte získat čtenáře, kteří vám dají email a povolí vám posílat novinky. Tito čtenáři vás opravdu chtějí číst a na email jim to vždy přijde. Na sociálních sítích se jim to častokrát nezobrazí.
Na toto budete potřebovat upravit váš blog, aby tam byl formulář na posílání newsletteru, jako je např. tady:
7. Publikujte svůj obsah na jiných webech
Anglicky „guest posting“, česky není moc přívětivý překlad, něco jako publikování příspěvků hosty. Jde o to, že spousty webů umožňuje publikování příspěvků jiným lidem.
Také můžete zkusit napsat na nějaký uzavřený magazín, který se zabývá stejným tématem jako vy, a můžete mu zkusit napsat, jestli by jste tam mohli publikovat svůj příspěvěk (samozřejmě nezapomeňte na určitou kvalitu článku pro čtenáře a na dobře umístěné odkazy).
Psát pro jiné blogy vám také může pomoci dosáhnout dobré kvality psaní článků. Já jsem například psával pro server windowscentrum.sk (již bohužel neexistuje), který se zaměřoval na novinky z oblasti windows. Já se tam zaměřil na Windows phone a psal jsem nejrůznější články o novinkách a aplikacích.
Po pár článcích jsem dost zlepšil svoji češtinu, vyjadřování a vybírání témat. Po cca. 10 článcích se začali moje články pravidelně oběvovat v nejčtěnějších článcích.
Můj osobní rekord v přečtení takového článku byl cca. 18 000. V mých 14 letech jsem byl z toho opravdu nadšený a myslím si, že mi to pommohlo tak, že umím psát články umím do teď.
SEO TIP
Nezpomínejte tvořit síť odkazů na váš web. I toto vyhledávače posuzují pro zobrazení správných výsledků. Čím více odkazů od ověřených webů budete mít, tím více budete pro vyhledávač důvěryhodní.
7. Optimalizujte váš blog pro vyhledávače - SEO
Většina příspěvků na blozích nejsou SEO optimalizované a jejich návštěvnost vypadá nějak takto:
Na tyto blogy chodí lidé jen na začátku díky nějaké kampani a reklamě (newsletter, sociální sítě) a návštěvníci, kteří vás již znají a chodí k vám pravidelně. Po nějakém čase se ale příspěvěk pomalu ztratí a začne mít velice malou návštěvnost a to v podstatě od lidí, kteří zabloudí.
Jak tomuto zabránit? SEO optimalizací:
Jak si můžete všimnout, pořád je na začátku velká návštěvnost, ale poté neklesá tak moc a článek pořád žije, přečte si ho mnohem více lidí a je tím pádem úspěšnější.
Seo optimalizace stránky je docela složité téma a proto se ním chci zabývat v dalš ím článku. Přihlaste se k odběru, jestli chcete být informováni až vyjde.
8. Pište naučný obsah a linkujte ho
Naučným obsahem můžete cílit na skupinu lidí, kterou chcete. Např. i tento článek, jak zvýšit návštěvnost vašeho blogu, je cílen přímo pro vás, lidi co píšou blog, nebo ho spravují firmě.
Tyto příspěvky je dobré a lehké nalinkovat dohromady. Tady na blogu píšu převážně o SEO a v SEO je mnoho témat, o kterých mohu psát a zároveň se propojují.
9. Stavte si okolo vašeho blogu komunitu
Komunitu okolo vašeho blogu opravdu chcete! Jsou to pravidelní čtenáři, kteří jsou velmi aktivní.
Existují zde ale podmínky pro vznik komunity:
dobrý obsah zaměření na určité téma, které daného člověka baví pravidelné publikování příspěvků
Nejlepší na tvoření komunity jsou komentáře. Dejte si za cíl přivádět lidé k tomu, aby vám komentovali váš obsah, další lidé jim odpoví a mohou vzniknou zajímavé komentáře. Samozřejmě se do diskuzí zapojujte také.
10. Vkládejte interní linky do vašich článků
Interní linky jsou skvělé z mnoha důvodů – SEO, vytváření pravidelných čtenářů i udržení člověka na vašem blogu.
Interními linky propojíte vaše nové články se starými, které už nemají takovou účinnost.
Samozřejmě nevkládejte interní linky do vašeho článku na sílu, ale využijte podobnosti témata.
11. Vylepšete design vašeho blogu
Vzhled vašeho blogu vás může vyzvdvihnout, ale i poškodit. Když se podíváte na design toho článku, je propracovaný a odlišuje se od klasických článků na webu a to je výhoda.
Vzhled stránky může evokovat v člověku emoce, pocity – když se mu vzhled líbí, odnese si pozitivní zkušenost, když ne, tak už se nikdy nemusí vrátit.
Správný blog by měl:
- být přehledný
- odlišovat se od ostatních webů
- být textově i barevně sjednocený
- obsahovat informace o autorovi
- obsahovat místo pro komentáře
- být vzhledově jednoduchý a vybalancovaný (hlavní je text, ne grafika)
Když bude váš blog tyto faktory splňovat, zvyšujete tím pravděpodobnost úspěchu.
SEO TIP
Jedním z faktorů, podle kterého vyhledávače posuzují webovou stránku je tzv. míra opuštění, to znamená, kolik procent uživatelů opustí web ihned po příchodu a podle toho ho začne méně zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Správný vzhled webu může pomoci míru opuštění zmenšit.
12. Pracujte správně se sociálními sítěmi
Sociální sítě – většina z nás je využívá a někteří jako např. já je nesnáší. Nicméně je to skvělý prostor pro sdílení vašeho blogu. Využívejte ale sociální sítě naplno!
Co si pomyslí většina lidí, když se řekne promovat blog na sociálních sítích: „Vytvořím stránku na facebooku a budu tam přidávat svoje blogy, lidé je uvidí a přečtou si je. To je všechno co musím udělat“ Takto ne!
Samozřejmě věta výše byla přehnaně jednoduchá, ale v tomto smyslu si opravdu hodně lidí myslí, že to bude fungovat.
Sociální sítě jsou velmi složité, protože je tam algorytmus, který udává, komu se váš příspěvek zobrazí.
Vysvětlení fungování sociálních sítí je na delší chvíli, a myslím si, že na toto téma ani nikdy nenapíšu článek. Dám vám sem ale pár rad, jak to dělat:
Na Facebooku by jste podle mých zkušeností měli:
- Sdílet svoje příspěvky tak, aby se líbil Facebooku, to znamená neodvádět lidi z Facebooku, to přesně nechce. Snažte se tvořit příspěvky bez odkazů, a když, dejte tam vlastní obrázek, ne náhled od FB.
- Vytvořte si portfolio skupin, do kterého víte, že můžete sdílet svoje články. (skupiny, které se zajímají o vaše téma).
- Buďte sami na Facebooku aktivní (souvisí s bodem č. 4), lidé si vás všimnou a naleznou váš obsah.
- Pište své příspěvky atraktivně – využívejte jednoduché věty, emotikony a snažte se lidi buď pobavit, nebo obohatit.
- Využijte sílu Meme – vtipných obrázků.
12.5 Nezapomínejte na další sociální sítě
Podle vašeho témata můžete pro propagaci svého blogu využívat i jiné sociální sítě, jako např. LinkedIn, nebo twitter.
LinkedIn se hodí pro oslovení lidí na vyšších pozicích, nebo přímo firmy.
Twitter se hodí na oslovení lidí, kteří se zajímají o dění okolo sebe a o vzdělávání, děti tam určitě nenaleznete. Využívá ho jen okolo 390 000 lidí, ale to není malé publikum a je tam mnohem větší pravděpodobnost úspěchu, než na facebooku (nižší konkurence).
13. Využijte k propagaci blogu reddit
Redit je ve své podstatě diskuzní fórum. Můžete tam nalézt skupiny, které se zajímají o vaše téma a sdílet tam odkaz na svůj blog, sdílet nápady, vědomosti.
Reklama jako taková tam není příliš oblíbená a úspěšná, protože příspěvky se vám zobrazují podle toho, jak je hodnotí ostatní uživatelé. Váš cíl je zaujmout a dostat co nejvíce „bodů“ aby ho vidělo co nejvíce lidí.
14. Dobře umístěte tlačítka sdílení
I toto je způsob, jak zvýšit návštěvnost vašeho blogu. Čtenář to má pořád před očima a je mnohem větší pravděpodobnost, že váš článek přesdílí a tím se dostane k více lidem.
15. Zaměřte se na splnění "core web vitals" od google
Core web vital je skupina specifických faktorů, kterí google považuje za důležité pro správnou funkčnost pro uživatele.
Core web vitals jsou
- LCP (vykreslení největšího obsahu) je čas, za jaký se při načtení stránky načte největší prvek na stránce (většinou obrázek, nebo video)
- FID (prodleva prvního vstupu) je doba od první interakce uživatele na stránce (např. kliknutí na odkaz) a provedením interakce
- CLS (komulativní změna rozvržení) je součet všech změn rozvržení na stránce (tyto změny nejvíce působí javascript)
Svůj web můžete otestovat na Pagespeed Insights od Google, který vám i poradí, co dělat.
First Input Delay (FID) vám tento nástroj neukáže. To se měří v reálném čase u návštěvníků vašeho webu a můžete to zjistit po 90 dnech v Google Search Consoli v záložce Core Web Vitals.
Na závěr
Doufám, že jsem vám tímto článkem předal užitečné informace. Nicméně cest k vyšší návštěvnosti je mnoho a všechny vám je nemohu předat, protože je ani sám neznám.
Napište mi do komentářů, jestli se zaměříte např. na SEO, nebo změníte vzhled blogu a nezapomeňte se pochlubit výsledky.